mandag den 2. november 2009

Frustrationer

Jeg går rundt er temmeligt frustreret i denne tid - og det er ret træls !

Jeg er frustreret over at jeg er fritstillet - eller arbejdsløs om man vil ! Der er ikke så mange job at søge - men når der endelig kommer et - så ved man at der er 4-500 andre der også søger det, så chancerne er meget små ! Og man skal jo formå virkeligt at skille sig ud i en bunke på 4-500 ansøgere !
Min fagforening siger at job'sne ikke bliver slåt op - så man skal søge uopfordret - jovist, jeg har jo snart spammet de fleste virksomheder i Odense og på Fyn med min uopfordredt ansøgning - 320 stk. er det belevt til !
Jeg har også søgt omkring 20 opslåede stillinger og meldt mig ind i 15 vikarbureauer - men ingen af delene har endnu givet pote.....ØV ØV !

En helt anden side af ikke at have job, er økonomien - vi skal snart til at leve på en sten hvis vi veil beholde vores hus - og det er jo også noget man går og tænker på !

Og så er der jo lige det sociale aspekt også - herhjemme har man jo ingen kollger at snakke med - kan kun gå og snakke med mig selv.

Jeg er frustreret - som så mange andre kvinder :o) - over at være overvægtigt ! Jeg ville så gerne tabe mig ! Jeg spiser meget på følelser og har fundet ud af at føler jeg mig utryg - så propper jeg i hovedet - og i denne tid nu, uden job og spekulationer om økonomi - er ikke ligefrem en tid jeg føler mig tryg i - men jeg kæmper hver dag min indre kamp om ikke at ryge i trøste-spise-fælden !
Men der måtte jo gerne ryge nogle kilo af vægten - så jeg kæmper også for at finde min indre vægttabs-kriger frem - men syntes ikke rigtig at jeg kan finde ham, så hvis nogen af jer har set ham, må I gerne lige sige at jeg savner ham :o) :o)

En hel almidelig haverdagsudfordring er at være bonus-mor til min mands to børn på 8 og 5 år -jeg har været en del at børnenes liv i lidt over 4½ år nu.
Men NØJ, hvor deres mor og jeg ser forskelligt på mange ting og har forskellige holdninger !
Jeg er selvfølgeligt med til at bestemmer over ungerne når de er hos os - men ellers er jeg jo ikke med til at bestemme over noget som helst - og mit liv bliver styret af en anden kvinde - og DET er MEGET svært at forliges med !

Sådan en simpel ting som fødselsdag i børnehaven i morgen (hvor jeg ALLER NÅDIGST har fået lov, for første gang, at kommer med over i børnehaven og deltage) er noget vi ser helt forskelligt på mht. hvor meget en pige på 5 år selv skal bestemme i forhold til hvad der rent praktisk er muligt at udføre og nå tidsmæssigt ! Puhha..... det er ikke nemt !

Nåh men - idag er det jo en kedelig regnvejrsdag - så jeg tror jeg vil rydde lidt op forskellige steder i huset. Har en plan om at få sorteret lidt på ungernes reoler, så der er plads til nyt legetøj som kommer ind i huset til fødselsdag og jul.

I aften står den på Mandagsbodytoning - så det er da lidt en skridt i den rigtige retning hvad slank angår :o)

Ha' en god dag derude i blogland !

3 kommentarer:

  1. Velkommen til Blogland. Jeg er sikker på, at du får stor glæde af din blog og de venskaber du knytter herinde.
    Dejlig mandag til dig.

    SvarSlet
  2. Fru B,

    Al begyndelse er svær, som du skriver - men jeg er overbevist om, at du hurtigt vil finde ud af både det tekniske og især få utrolig stor glæde af bloggeriet.

    Jeg kan genkende nogle af de ting, du beskriver - fra da jeg flyttede til Belgien for 9 år siden: Nyt land (og rigtig mange nye gader), nyt job, ingen familie eller venner, et parforhold, der skulle testes. Det var for mange ting på en gang - jeg var vist også ret udfordret på sin vis!

    Velkommen til!

    SvarSlet
  3. Tak for et godt og ærlig indlæg.Jeg kan godt forstå du er frustreret, når du er flytte søger job og har delebørn, der er så mange tanker der kan løbe igennem ens hoved, når man går alene.

    SvarSlet